Wednesday 3 February 2010

.my subjects for this sem

uh, sila lihat siapa sedang membaca buku*keajaiban sedang berlaku,hahah
(pic was taken, last sem @lib)

semester baru, eh actually dah masuk minggu ke 5 dah*if i not mistaken la=P. since dah tak tahu nak mengomel ape, and kinda nak membasuh kembali otak aku yg berkarat and juga membuat peringatan kepada diri ini. lets talk about what subject did i took this semester.

uh, ada 4 major paper this sem, ops forgot to tell u all what exactly my major, aku amik khusus english language studies and minoring in communication studies. pada semester ini otak aku telah dan akan bertambah serabut dengan,

  1. oral communication and public speaking. ini adalah subjek tanpa exam, there will be 4 speech yg kena present depan manusia lain, satu speech dah lepas, speech to inform; which i talk about "how to wear dress according to your body figure". then esok will be my next speech, dan aku amatla terhegeh-hegeh menulis belog.*kiki bkn contoh student yg baik,huh

  1. critical reading and writing. subjek yg melatih membaca n menulis dgn kritikal,huhu.*p/s; aku baru je terponteng kuliah subjek neh pagi tadi, uh... again i'm not a good example...hahaha. end of this semester, kena writing a critique. uh, cant wait that!!!

  1. style and contemporary litreture in english. uh, i like this subject, mucho2...;) we have to read about 5 compilation of short stories, every book 5 stories.. err, depend la. then kena try to understand style of the author, kenapa dia used certain event dalam storynyee. aku sukee. tutorialnya paling best, its conduct by my lecturer's phd student, miss tahire... kelas yg sgt happy*cik kiki sedang bersikap bias,...

  1. psycholinguistic. subjek hari isnin, dari lecture hingga tutorial all together straight away. konsentrasi hanya pada sejam pertama, selebihnya 2jam aku membuat kuliah sendiri dalam minda. haha. ui, subjek neh focus pada brain anatomy*seingat aku la... and how brain menjana language.. agak2 gitula lebih kurang:p minggu depan ada kuiz... and kena wat research gak tentang special person such as; down syndrom, autisme, dyselexia, alzheimer and ada lagi kot.. tentang macamana diaorang produce language. sabtu neh kitaorg are going to pulau tikus, pegi center kat sana...... then jalan2...huhu
my minor paper satu je sem neh. kiki amik, unit dan penuh;(
  1. public relation. kelas yg bahagia. kenapa?? hari jumaat hanya kelas neh je, 8-10 pagi.... huhuhu... then jumaat adalah hari balek rumah*dah berapa minggu aku tak balek...hahaha. macam mass com neh, we have to chose certain subjek yg kita nak, ada media management, journalism, script writing, television studies, cinema studies, and so on. so aku pilih public relation, lagi dua belum decide, but i kinda suka script writing..... uhuhuhu, maybe wat elective kut.. ntah, karang fikir.
then, satu subjek universiti.
  1. general english. nie kira macam subjek wajib la, mcm its already designed for certain school,mcm budak sains kena wat saintifik english kalau tak salah management kena wat bussiness english and so on.. gitula kot(malas nak explain) *pemalas amat aku neh... uh, khamis aku gak ada presentation for this subjek. adakah minggu neh minggu presentation sedunia?????

semua subjek itu berjumlah 19 unit, ala rugi satu unit tau. tula kalau tak aku nak wat teori and penyelidikan komunikasi sem neh, tapi its already fix to budak major komunikasi je la pulak. takpe, ade la great thing yg Allah dah takdirkan. wish me lots of luck sem neh, nak dekan sem neh. insyaAllah.


go go kiki.
u can do it.
.cik kiki.


p/s; kenapa semua no subjek yg aku listed jadi no 1. belaka??? sebenarnya typing error, hmm but maybe its better that way, to show some sense of priority.....huhuhuhuhu *kiki sila sedar diri....study weh

No comments :