Sunday 28 February 2010

Aku harap untuk cepat dewasa

 
itu aku

aku harap dapat cepat dewasa. 
kerja dan punya duit sendiri supaya ayah tak perlu kerja lagi.
supaya ayah dapat duduk kat rumah dengan mak, dengan aisyah,
supaya ayah dapat hantar dan ambil aisyah sekolah,
supaya aisyah ada semua memori yang aku tak ada,
supaya ayah dapat minum teh buatan mak bila je ayah nak,
supaya ayah dapat tumpukan masa beribadat,
supaya aku dapat telefon ayah bila-bila masa,
supaya ayah tak lenguh belakang,
supaya aku bila balik dapat tengok tv dengan ayah,
supaya dapat makan sama-sama selalu,
supaya kami tak tunggu hari ahad untuk makan sama,
supaya ayah dapat tengok aisyah membesar,
supaya ayah dapat buat apa ayah nak buat,

aku harap untuk cepat dewasa,
sungguh,
cepatlah dewasa.

.siti nurshakirah suhaimi.

No comments :