Friday 28 June 2013

Terlewat

Aku ada beli satu buku genre motivasi (self enrichment book). Ketika selak setiap muka, dengan rasa gembira atau teruja err mungkin juga bonding.

Aku sampai terdetik, kenapalah aku terlewat untuk tahu buku yang best begini? Bila google, wah, ramainya dah baca, ramainya rasa buku ni best.

Pernah rasa terlewat untuk sesuatu? Kemudian rasa sedih dan sesal untuk jadi yang lewat. Aku selalu, haha.


Semuanya tepat pada masanya. Percaya dengan qada dan qadar kita ;) Dan kalau soal buku tu, tak lewat pun sebenarnya, sebab kalaupun jumpa buku tu lebih awal, aku memang tak berduit lebih untuk beli. Pelajar kan tak punya duit lebih selalu. Sekarang, sebab dah bekerja, Alhamdulillah.

Percaya, Allah tahu apa yang kita perlu. Cepat atau lewat, hak Allah. Dan tolonglah, jangan letak dekat bio anda 'I believe in karma'. Karma itu apa? Ataupun tak tahu apa-apa main bantai tulis saja? Seronokkah luka dunia dibayar dengan dunia?

Apakata kita sama-sama baca lebih sikit lagi, jom! ;)
posted from Bloggeroid

No comments :