Monday, 10 June 2013

Q and Q



Sabtu pergi berbasikal, bukan nak cerita yang berapa kali terpaksa brek mengejut nak elakkan jatuh atau berapa kali kena turun dan seret basikal bila naik bukit. Haha. Sukan berbasikal sangat mencabar, lebih mencabar dari sukan candy crush, eh?!



Itu sandwich sardin, ya betul tak cantik sangat, haha. Sardin terlebih, tomato senget benget. Aku ini ada kefahaman tanpa sedar, mungkin aku yang dah biasa susah (ruang lingkup hidup yang berbeza).

Aku selalu rasa banyak itu lebih bagus, murah tak apa, kualiti pun tak penting sangat, asal banyak kuantitinya. Boleh pakai lama. Boleh makan banyak sikit. Boleh agih adik-adik, itu sudah cukup bagus.

Aku praktik bila buat sandwich semalam, try to make special sandwich yang lebih banyak sardin. Biar makan satu dah cukup. Dah siap lekapkan sandwich semalam pun, aku bukak satu-satu, tambahkan sardinnya, biar lebih.

Kemudian aku belajar, tak semua yang banyak itu sedap dan bagus. Teori kuantiti aku itu tak boleh pakai untuk semua perkara, ada perkara, aku harus teliti cari kualitinya. Terlalu banyak pun muak, melebih lebih yang tak perlu. Macam sandwich semalam, terlalu banyak sardin sampai lupa rasa roti.

Harus belajar buat sandwich lagi ni ;)

3 comments :

Cik Hawa said...

Terus rasa nak buat sandwich sardin jugak.. sedapnya kiki makan..

Cik Hawa said...

Rasa nak buat sandwich sardin jugak.. suka hidden meaning entri ni.. (^^,)

kiki said...

Hahahahahahha kiki gila sikit hawa, terlebih fikir. Ok, hawa wat sandwich nanti whatsapp gambar :)